diye bir şey hiç olmamış.
Kartlar elimizde patlamış. Canaydın'ın büyük bir projesi daha hayal kırıklığıyla bittti gibi.
milliyetten Halil özer haberi:
GALATASARAY BÜYÜK GELİR BEKLEDİĞİ AVRUPA TARAFTAR KARTI PROJESİNDE HÜSRANA UĞRADI
Kartzede Aslan
HEDEF: 100 bin kart, 15 milyon euro. SATIŞ: 5 bin kart, 500 bin euro. SONUÇ: 700 bin euro masraf, 200 bin euro zarar
Galatasaray'ın bir yıldır süren Avrupa taraftar kartı projesi, bu çalışmadan büyük gelir elde etmeyi bekleyen yönetimin umutlarını boşa çıkardı. Avrupa'da yaşayan taraftarlara yönelik olarak hazırlanan projeden 15 milyon euro (yaklaşık 24 trilyon lira) gelir elde etmeyi planlayan Sarı - kırmızılıların hesapları tutmadı. Bir yıllık süre içinde 100 bin adet kart satmayı hedefleyen Cim Bom sadece 5 bin adetlik satış yapabildi. Buradan elde edilen 500 bin euroluk (800 milyar lira) gelir, kampanya için harcanan 700 bin euroluk (1.1 trilyon lira) giderleri bile karşılamaya yetmedi.
Tromso darbe vurdu
UEFA Kupası'nda ikinci şampiyonluğu hedefleyen Galatasaray'ın, daha ilk turda Norveç'in isimsiz temsilcisi Tromso'ya elenmesi, taraftar kartı satışlarının iyice düşmesine neden oldu. Avrupa kart projesine, başlangıçta özellikle Başkan Özhan Canaydın büyük bir umut bağlamıştı. Canaydın ve yöneticiler sık sık yurt dışına giderek taraftar dernekleri ile düzenlenen toplantılarda bu projenin tanıtımını yapıyorlardı. Yönetim Avrupa'daki projeler için kurduğu Galatasaray Europa GMBH şirketi aracılığı ile büyük bir operasyon başlattı.
Kart satışında ilk hedef 200 bin civarındaydı ve her şey iyi başlamıştı. Ancak Almanya'da kurulan şirketin çalışmalarını sürekli aksatması bütün planları alt üst etti.
Kart satışları bıçak gibi kesilirken taraftarlar sadece kulübün internet sitesinden ve çağrı merkezlerinden bu kartı alabildi.
Beş binde kaldılar
Yönetim ilk planda biri 65, diğeri 115 euro olan iki adet kart hazırlattı. 65 euroluk kartlar, sadece kulüp mağazalarından indirim olanağı sağlarken, 115 euroluk kartlarla gönderilen paketlerin içinden forma, flama, bere, atkı, ve poster bulunuyordu. Fakat ilerleyen zamanlarda paketlerdeki malzemelerin eksik çıkmaya başladığı gözlendi.
Ayrıca projenin ilk günlerinde, Avrupa'daki taraftarlar kurayla İstanbul'daki maçlara davet ediliyor, uçak biletine kadar tüm masrafları karşılanıyordu. Ama bu uygulamadan da daha sonra vazgeçildi. Geçen yıl Schalke ile oynanan hazırlık maçında 50 bin kişilik stat tıklım tıklım dolmasına rağmen sadece 200 kart satılabildi.
Galatasaray, Avrupa kartının tanıtımı için 700 bin euro reklam masrafı yaparken, 5 bin adet kart satışı karşılığında sadece 500 bin euro gelir elde edildi. Sonuçta 15 milyon euro gelir beklenen projeden Galatasaray'a 200 bin euro zarar kaldı.
Çabalar yetmedi
Galatasaray'ın 15 Ocak'ta Schalke ile Auf Arena Stadı'nda oynadığı maç Avrupa taraftar kartı projesinin tanıtımı için büyük önem taşıyordu. Ancak 62 bin kişilik stadı tıklım tıklım dolduran çoğunluğu Türk taraftarlara sadece 200 kart satılabildi. Daha sonra, Almanya güzeli seçilen Türk kızı Aslı Bayram'ın İstanbul'a getirilmesi gibi çeşitli organizasyonlar yapıldı fakat bu çabalar kulübün zarar etmesini önlemeye yetmedi.
http://www.milliyet.com.tr/2005/10/25/spor/aspo.html
Eurocard projesinden elde edilen büyük gelir..
Moderator: Staff
-
- Staff Member
- Posts: 6562
- Joined: Tue Oct 22, 2002 9:19 pm
- Location: Bakirkoy-Ist
- Contact:
-
- Posts: 3603
- Joined: Sat Jan 15, 2005 11:06 pm
- Location: Izmir
Yönetim fena olmayan bir fikri berbat bir zamanda pazarlamaya kalkınca elinde patladı. Bu olayı gerçekleştirmenin zamanı Galatasaray'ın CL'de oynayacağı bir sene olmalıydı.
Gerçekten de yurtdışında yaşayan Türklerde Galatasaray'a karşı büyük bir sempati var. Bunu FB maçından sonra Hamit Altıntop da söyledi. Aslında yalnızca Galatasaray'a değil, FB, BJK ve Avrupada mücadele eden diğer takımlara da var bu ilgi ve sevgi. Çünkü gurbette yaşayan insanlar bazı şeyleri daha net görüyor. Çapsız, saçma sapan, "rekabet" adı altında medya ve bazı yöneticiler tarafından pazarlanmaya çalışılan düşmanlık olayı, bu insanlarımızda yok. O sebeptendir ki, Galatasaray maçında FB ve BJK bayrakları da görürsünüz. Tersi de geçerlidir.
Gerçekten de yurtdışında yaşayan Türklerde Galatasaray'a karşı büyük bir sempati var. Bunu FB maçından sonra Hamit Altıntop da söyledi. Aslında yalnızca Galatasaray'a değil, FB, BJK ve Avrupada mücadele eden diğer takımlara da var bu ilgi ve sevgi. Çünkü gurbette yaşayan insanlar bazı şeyleri daha net görüyor. Çapsız, saçma sapan, "rekabet" adı altında medya ve bazı yöneticiler tarafından pazarlanmaya çalışılan düşmanlık olayı, bu insanlarımızda yok. O sebeptendir ki, Galatasaray maçında FB ve BJK bayrakları da görürsünüz. Tersi de geçerlidir.
Tan Erten
-
- Posts: 464
- Joined: Fri Oct 07, 2005 1:22 am
- Location: Ankara